Les etapes educatives de Garbí Pere Vergés s’organitzen en funció del que demana cada moment vital dels alumnes.
Internament, l’organització de les nostres escoles no només segueix l’ordre de cursos que marca l’administració (infantil, primària, ESO, batxillerat), sinó que s’adapta a les etapes evolutives del creixement de qualsevol persona. En això, seguim els avenços que ens ha ofert la neurociència i les institucions internacionals de referència com la UNESCO.
PENSAMENT CONCRET
PENSAMENT ABSTRACTE
ORIENTACIÓ VOCACIONAL I PROFESSIONAL
dels 3 als 8 anys, quan es desenvolupa el pensament concret de l’infant.
PENSAR
- Desenvolupar el llenguatge i el procés de lectoescriptura
- Impulsar l’hàbit d’observació i manipulació
- Participar activament en el joc simbòlic, representatiu i didàctic
SENTIR
- Identificar l’autoconeixement i l’autoconcepte
- Descobrir i reconèixer les emocions
- Establir hàbits que ajudin a adquirir seguretat i fomentin l’ordre i l’organització
- Desenvolupar la creativitat en totes les seves expressions
ESTIMAR
- Fomentar el pas del Jo al Nosaltres (pertinença a un color)
- Adquirir estratègies i recursos de relació social
- Participar de les primeres responsabilitats en l’organització social de l’escola
dels 9 als 15 anys, quan es desenvolupa el pensament abstracte.
PENSAR
- Estimular la capacitat de plantejar problemes, preguntes i estratègies de resolució
- Consolidar l’hàbit d’observació i experimentació
- Desenvolupar tècniques d’aprenentatge
- Aplicar les habilitats de l’oratòria en les presentacions en públic
SENTIR
- Promoure el desenvolupament de la llibertat personal
- Descobrir les aptituds i dificultats pròpies
- Consolidar hàbits saludables i ser bons referents per als més petits
- Experimentar diferents formes d’expressió i creativitat artística (música, dansa, teatre, educació visual i plàstica…)
ESTIMAR
- Portar a terme activitats de responsabilitat envers la comunitat educativa
- Fomentar la participació en el treball cooperatiu, la resolució de conflictes o el compromís
- Estimular l’interès per la realitat social, natural i cultural a través d’experiències properes i significatives
dels 16 als 18 anys, quan l’alumnat necessita orientació vocacional i professional per triar un itinerari coherent amb el seu projecte de vida.
PENSAR
- Consolidar el pensament abstracte
- Perfeccionar les habilitats comunicatives per a raonar i expressar el pensament
- Posar èmfasi en la Iniciativa personal
- Promoure la gestió del seu propi aprenentatge
SENTIR
- Consolidar el pensament abstracte
- Perfeccionar les habilitats comunicatives per a raonar i expressar el pensament
- Posar èmfasi en la Iniciativa personal
- Promoure la gestió del seu propi aprenentatge
ESTIMAR
- Prendre consciència dels valors individuals i col·lectius
- Ser uns bons referents per a la resta d’alumnes de l’escola
- Aprendre a conviure en la diversitat i exercir els seus drets i deures de manera responsable
